آسیاب کردن قهوه

آسیاب کردن قهوه

آسیاب کردن قهوه:

بسیاری از ما برای خرید تجهیزات دم کردن قهوه بسیار هزینه می کنیم اما متوجه این مورد نیستیم که یکی از ساده ترین راه های بهبود کیفیت و رسیدن به طعم بی نظیر قهوه ای که درست می کنیم، استفاده از یک آسیاب خوب برای آسیاب کردن دانه های تازه قهوه است.

آسیاب مناسب:

بین آسیاب قهوه اسپرسو و آسیاب های قهوه هایی که با استفاده از فیلتر دم می شوند، تفاوت هایی وجود دارد. به همین دلیل با توجه به نوع قهوه ای که دوست دارید، آسیاب مناسب آن را انتخاب کنید.

در مطلب بعد راجع به آسیاب مناسب برای انواع قهوه ها را توضیح خواهیم داد. با این وجود نکاتی وجود دارد که برای همه آسیاب ها مشترک است و جدا از نوع قهوه ای که با آن دم می کنیم، بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارند.

بسیاری از آسیاب ها دارای یک تیغه می باشند که با نگه داشتن دکمه ON شروع به چرخش می کنند و تا زمانی که دست خود را از روی این دکمه برنداشته اید، به حرکت خود ادامه می دهند.

حتی اگر شما از یک تایمر برای اندازه گیری زمان آسیاب استفاده کنید، بسیار سخت است که در هر بار آسیاب کردن، بتوانید قهوه هایی با سایزهای مشابه داشته باشید؛ بخصوص اگر تعداد دانه های قهوه و وزن آنها در هر بار آسیاب کردن متغیر باشد.

آسیاب های تیغه ای همچنین باعث می شوند که مقدار زیادی پودر قهوه در انتهای فنجان قهوه شما ایجاد شود؛ مخصوصا اگربا استفاده از فرنچ پرس قهوه را دم کنید.

با این وجود نکته مثبت در مورد این آسیاب ها این است که قیمت بسیار مناسبی دارند. چنانچه می خواهید تجربه قهوه بهتری داشته باشید، با مبلغ بیشتری می توانید آسیاب های تیغه ای- مته ای (Burrs) را خریداری کنید که همانطور که در شکل زیر می بینید، دارای دو نوع تیغه صاف و مخروطی هستند.

این آسیاب ها به شما این قابلیت را می دهند که قهوه های آسیاب شده ای با سایز کاملا هم اندازه و یک دست داشته باشید و تجربه قهوه بهتری را داشته باشید.

برخی از این نوع آسیاب ها گام های مشخصی دارند که شما می توانید با استفاده از آنها اندازه آسیاب قهوه را مشخص کنید. در مقابل دسته از این آسیاب ها به شما اجازه می دهند که اندازه قهوه آسیاب شده را خودتان انتخاب کنید.

این نوع آسیاب ها قیمت خیلی بالایی ندارند، بخصوص اگر آنها از نوع دستی باشند. اما اگر شما می خواهید کمی بیشتر هزینه کنید و یا اینکه روزانه مقدار زیادی قهوه آسیاب کنید، بهتر است که نوع الکتریکی آن را انتخاب کنید.

این آسیاب ها اغلب یک تایمر دارند که با استفاده از آن می توانید مقدار آسیاب قهوه را مشخص کنید. در خاطر داشته باشید که اگر نوع آسیاب درشت را انتخاب کنید، زمان کمتری برای آسیاب قهوه نیاز است و اگر آیاب ریز را انتخاب کنید، زمان آسیاب قهوه بیشتر می شود.

تیغه های مخروطی (Conical Burr)

تیغه های مخروطی قهوه
این نوع تیغه ها نسبت به نوع مسطح مقاوم تر هستند اما پس از آسیاب 750 – 1000 کیلوگرم قهوه باید تعویض شوند.

 

تیغه های صاف و مسطح (Flat Burr)

تیغه مسطح قهوه
آسیاب های با تیغه مسطح معمولا قیمت کمتری دارند و پس از آسیاب 250 – 600 کیلوگرم نیاز به تعویض دارند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: