چرخ طعم و عطر (Flavor) قهوه

چرخ طعم و عطر (Flavor) قهوه

قهوه رنج گسترده و پیچیده ای از آروماها و طعم ها را در خود دارد. با شناخت این گونه ها می توان بهترین نوع قهوه برای هر فرد را تعیین کرد. به راحتی و با تمرین مداوم می توان حس بویایی و چشایی را برای کاپینگ تقویت کرد و در نتیجه آن می توان تفاوت بین انواع قهوه را مشخص نمود.

در زیر چرخ طعم و عطر قهوه آورده شده است که به عنوان یک مرجع کمک شایانی برای مقایسه و تشخیص ویژگی های قهوه میکند. ویژگی هایی همچون آروما، طعم، تکسچر، سطح اسیدیته و طعم بعد از نوشیدن قهوه.

نحوه استفاده از چرخ طعم و عطر قهوه:

ابتدا پروفایل اصلی مزه قهوه را با استفاده از بخش مرکزی و بزرگتر چرخ طعم و عطر قهوه پیدا کنید. سپس با استفاده از تکسچر و اسیدیته و طعم قهوه پس از نوشیدن آن می توان حسی که در کام خود احساس می کنید را از روی لایه بیرونی چرخ طعم و عطر قهوه بیابید. یک روش پیشنهادی برای استفاده از چرخ طعم و عطر قهوه عبارتست از:

چرخ طعم و عطر قهوه1- قهوه را درون فنجان بریزید و قهوه را بو کنید. به چرخ طعم و عطر قهوه مراجعه کنید و توجه کنید که آیا بوی دانه هایی مثل بادام زمینی، فندق یا بادام را حس می کنید یا خیر؟

2- یک قلپ از قهوه را بنوشید و دوباره به چرخ طعم و عطر قهوه مراجعه کنید. آیا طعم میوه یا ادویه خاصی را متوجه می شوید یا خیر؟ از خودتان بپرسید که چه مزه ای در آن وجود ندارد و چه طعم هایی را حس می کنید.

ابتدا دسته کلی را انتخاب کنید مثلا طعم میوه ای. سپس وارد جزئیات شوید و ببینید که می توانید تشخیص دهید که طعم کدام دسته از میوه ها را حس می کنید، برای مثال مرکبات. بعد از آن ریزتر شوید که کدام یک از مرکبات می تواند باشد، لیمو یا گریپ فروت؟

3- قلپ دیگری بنوشید. یک سطح اسیدیته خوب با عث حس شادابی می شود. میزان اسیدیته را فلت (Flat)، تند و یا کم می بینید؟

4- بر روی تکسچر قهوه تمرکز کنید. سبک است یا سنگین؟ قهوه را آرام و غلیظ در دهان خود حس می کنید یا سبک و شاداب کننده؟

5- قهوه را قورت دهید. آیا طعم آن سریع از بین می رود یا برای مدت طولانی تمام کام شما آن را حس می کند؟ طعم آن پس از پایین دادن، خنثی است یا تلخ و ناخوشایند؟ ببینید که آیا هیچکدام از موارد روی چرخ طعم و عطر قهوه با حس شما مطابقت دارد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: