قیمت و خرید انواع قهوه اسپرسو عربیکا

قیمت و خرید انواع قهوه اسپرسو عربیکا

آیا می‌دانید که بهترین نوع قهوه چیست؟ حتماً نام عربیکا را در کنار قهوه شنیده‌اید. قهوه عربیکا، یکی از بهترین انواع قهوه‌های موجود در بازار است. عربیکا بیش­تر از بقیه قهوه‌ها در سراسر جهان کشت می‌شود. دانه‌های عربیکا، از خوش‌­طعم‌ترین قهوه‌ها هستند. این قهوه به دلیل مزایا و خاصیت‌های زیاد، دارای طرفداران مخصوص خودش است. اگر قصد انتخاب بهترین نوع قهوه را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره انواع قهوه اسپرسو عربیکا می‌پردازیم.

در ادامه لیست قهوه‌های عربیکا را مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر کدام و انتخاب درجه آسیاب اسپرسو می‌توانید قهوه دلخواه خود را سفارش دهید.

قهوه عربیکا چیست؟

دانه قهوه اسپرسو

عربیکا، مشهوترین نوع قهوه در سراسر جهان است. کشت دانه‌ گیاه Coffea arabica در جنوب غربی ‌اتیوپی انجام می‌شود. این گیاه در طبیعت به صورت تقریبی، 9 الی 12 متر رشد می‌کند. دانه قهوه عربیکا، طعم بهتری نسبت به سایر دانه­های قهوه دارد. به علاوه، میزان کافئین دانه قهوه عربیکا کم­تر است و آنتی اکسیدان بیش­تری نیز دارد.

قهوه عربیکا در کجا کشت می‌شود؟

گیاه قهوه عربیکا در آب و هوای خیلی سرد و یخبندان رشد نمی‌کند. برای رشد گیاه عربیکا، دمای بین ‌۱۵ الی ۲۴ درجه سانتی‌گراد مناسب است. این گیاه به طور معمول در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا رشد می‌کند. گیاه عربیکا در دامنه تپه‌ها یافت شده و حدوداً در ۷ سالگی بالغ می‌شود. آتشفشان‌ها، ارتفاع مورد نیاز گیاهان عربیکا را برای پرورش فراهم می‌کنند.

آب و هوای گرمسیری نزدیک به خط استوا برای رشد گیاهان قهوه عربیکا، مناسب می­باشد.  قهوه عربیکا در ارتفاعات به خوبی رشد می‌کند و به همین دلیل است که اغلب در دامنه کوه‌ها یافت می‌شود. قهوه عربیکا با کیفیت زیاد در کشور‌های زیر یافت می‌شود:

  • برزیل
  • کاستاریکا
  • مکزیک
  • گواتمالا
  • اکوادور
  • کلمبیا
  • اتیوپی
  • بوروندی
  • رواندا
  • هند

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو عربیکا

قهوه بر اساس درجه آسیاب شدن، به عنوان قهوه اسپرسو شناخته می‌شود. قهوه اسپرسو غلظت زیادی دارد. هر قهوه‌ای را اگر به میزان مشخصی آسیاب کنید امکان نامگذاری تجت عنوان اسپرسو را دارد. معمولا برای تهیه قهوه اسپرسو از دانه قهوه عربیکا یا قهوه روبوستا یا ترکیب این دو استفاده می‌شود. (دقت کنید که عربیکا و روبوستا تنوع زیادی دارند و هر کدام از دانه‌های قهوه را نیز می‌توان با درصدهای مختلفی با هم ترکیب کرد. پس عملا بی نهایت مدل از قهو اسپرسو با عطر و طعم متفاوت و قیمت‌های متفاوت خواهیم داشت.)

قهوه عربیکا یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع قهوه است. این قهوه، نسبتاً شیرین‌تر از سایر قهوه­ها است و درعین‌حال کمی مزه تلخ و اسیدی دارد. قهوه عربیکا دارای طعم شکلاتی، کاراملی، میوه‌ای و آجیلی است. لازم به ذکر است که محل کشت دانه‌های قهوه در طعم انواع قهوه اسپرسو عربیکا تأثیر دارد.

ویژگی قهوه عربیکا

طعم: دانه‌های عربیکا با توجه به محل کشت، دارای طعم متفاوتی هستند. عربیکا می‌تواند، طعم شیرین به همراه نت‌ میوه‌ای داشته باشد. دانه‌های قهوه عربیکا دارای اسیدیته بالاتری هستند.

ظاهر: گیاهان عربیکا دارای ارتفاعی به اندازه ۲. ۵ تا ۴. ۵ متر هستند. دانه‌های قهوه عربیکا، شکلی مانند بیضی دارند. دانه قهوه عربیکا، تخت و صاف است. خطی که در وسط دانه قهوه وجود دارد، کمی دارای انحنا است.

محبوبیت قهوه عربیکا

انواع قهوه اسپرسو عربیکا باید به صورت اصولی دم شوند. اگر قهوه عربیکا به اشتباه دم شود، عطر و طعم خوبی نخواهد داشت. دانه‌های عربیکا دارای قند بیش­تر، طعم بهتر، کافئین کم­تر و اسیدیته کم­تر هستند. این ویژگی‌ها و سایر مزایا باعث شده است که دانه‌ قهوه عربیکا محبوب‌تر از سایر مدل‌های قهوه باشد.

اگر قصد انتخاب بهترین انواع قهوه عربیکا را دارید، باید تحقیق کنید. برخی از برندهای تولید کننده قهوه، دانه­های عربیکا و روبوستا را مخلوط می­کنند که باعث طعم ناخوشایند قهوه می‌شود. بهتر است که عطر و طعم چند نوع قهوه را امتحان کرده و برند مورد علاقه­تان را انتخاب کنید.

مزایای قهوه عربیکا

مزایای انواع قهوه اسپرسو عربیکا بسیار زیاد است. از مزایای قهوه عربیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قهوه عربیکا در مقایسه با سایر قهوه‌ها دارای طعم فوق‌العاده‌ای است.
  2. یکی دیگر از مزایای قهوه عربیکا، کمک به کاهش وزن و لاغری است.
  3. قهوه عربیکا، حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است.
  4. آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه، از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کنند.
  5. بهبود مشکلات حافظه و درمان آلزایمر، جزو سایر مزایای قهوه عربیکا محسوب می‌شود.
  6. قهوه عربیکا به دلیل داشتن نیاسین، پتاسیم و منگنز، در تقویت و استحکام استخوان‌ها تأثیر زیادی دارد.
  7. کافئین موجود در قهوه عربیکا در مقایسه با سایر انواع قهوه کم­تر است.
  8. این نوع قهوه دارای میزان کالری کم­تری است.
  9. قهوه عربیکا به علت داشتن درصد مناسبی از کافئین، دارای خاصیت آرامش بخشی است.
  10. اگر در خوابیدن مشکل دارید، نوشیدن قهوه عربیکا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  11. نوشیدن قهوه عربیکا در حد اعتدال، در سلامت قلب و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی نقش مهمی دارد.

معرفی و خرید انواع قهوه اسپرسو عربیکا

خرید قهوه اسپرسو عربیکا

قهوه عربیکا توسط برند‌های مختلف تولید می‌شود. اگر قصد خرید قهوه را دارید، بهتر است که با انواع قهوه اسپرسو عربیکا را پیشنهاد می‌کنیم. انواع قهوه عربیکا عبارتند از:

1- قهوه اسپرسو عربیکا اتیوپی سیدامو

 یکی از مشهورترین تولید کننده‌های قهوه در دنیا، اتیوپی است. این نوع قهوه دارای طعم هلو و شکلات می­باشد. قهوه اتیوپی سیدامو، میزان اسیدیته بالاتر و عطر و طعم بهتری نسبت به سایر قهوه­ها دارد.

2- دان قهوه اسپرسو عربیکا کنیا mukurweini

این قهوه نیز از جمله قهوه‌های محبوب و با کیفیت است که می توانید از آن برای تهیه قهوه اسپرسو عربیکا استفاده کنید.

3- قهوه اسپرسو عربیکا اتیوپی دیجیمو

قهوه دیجیمو در اتیوپی کشت می‌شود. این قهوه دارای طعم شکلات است. قهوه عربیکا اتیوپی دیجیمو دارای اسیدیته بیش­تر و عطر و طعم قوی می­باشد. میزان کافئین قهوه اتیوپی دیجیمو خیلی زیاد نیست. ویژگی­های این قهوه با توجه به محل کشت، متفاوت است.

4- قهوه اسپرسو عربیکا کلمبیا میکرو لات

 این نوع قهوه دارای طعم متنوعی از میوه­های قرمز و زرد و شکلات است. قهوه کلمبیا میکرو لات از درختی با نژاد کاتورا کشت می‌شود.

5- قهوه اسپرسو عربیکا گواتمالا

یکی از انواع قهوه اسپرسو عربیکا، قهوه گواتمالا است. این نوع قهوه دارای طعم­های وانیل، شکلات، سیب ترش، توت فرنگی و زردآلو می‌باشد. این نوع دانه قهوه در گواتمالا سامبو کشت می‌شود.

6- قهوه اسپرسو عربیکا اتیوپی گوجی داسایا

قهوه اتیوپی گوجی داسایا، یکی از شناخته شده‌ترین قهوه‌های عربیکا است. قهوه اتیوپی گوجی داسایا دارای طعم هلو، آناناس، بلوبری و پشن فروت می­باشد. محل کشت این نوع قهوه در ناحیه داسایا ‌اتیوپی است.

7- قهوه اسپرسو عربیکا پرو

قهوه پرو شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین قهوه‌های جهان تثبیت کرده است. این قهوه به دلیل طعم‌های بدیع و منحصربه‌فرد و کیفیت استثنایی خود شهرت دارد.

8- قهوه اسپرسو عربیکا سوماترا گایو

سوماترا بزرگترین جزیره در اندونزی محسوب می‌شود. قهوه‌های این جزیره، اسیدیته کم و بافت سنگینی دارند و از طعم‌های خاکی، سدری، تند، میوه‌ای، کاکائویی، گیاهی و تنباکویی برخوردار می‌باشند.

سخن آخر

شما می‌توانید به صورت آنلاین، انواع قهوه اسپرسو عربیکا را خریداری کنید. برای خرید آنلاین قهوه عربیکا کافی است به سایت ما مراجعه کنید. با خرید قهوه عربیکا از سایت به­کافی، طعمی متفاوت از قهوه را خواهید چشید. پس، همین حالا به محصولات موجود در فروشگاه سری بزنید و قهوه با طعم دلخواه‌تان را سفارش دهید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: